Grød af mel eller flager? Mos og mængder?

19. oktober 2016

Alder:
5 mdr.

Grød af mel eller flager? Mos og mængder?

Hej Helen

Lige nu får min søn grød af mel til frokost, han spiser 1/2 dl grød til frokost og det går rigtig fint. Så jeg tænker at jeg snart kan begynde at give ham flager. Men når jeg giver ham flager betyder det så at jeg skal stoppe med at give grød af mel? Eller skal stadig give grød af mel men bare variere det?

Lige nu spiser han 1/2 grød til frokost og 1/2 mos til aften.

Hvornår skal jeg give ham 1 dl grød til frokost og 1 dl grøntsager til aften? Hvornår skal jeg øge måltiderne? Er det når han er 6 måneder? Eller kan det allerede være nu? Han spiser fint 1/2 og jeg tror også han kan spise mere, men jeg vil ...

Annonce

... også gerne have at han får sin mælk da det er vigtigt med mælken, men jeg er bange for at give ham mere end 1/2 per gang, netop fordi jeg så er bange for at han ikke vil have mælk. Men samtidig syntes jeg også det er syndt for han virker til at kunne lide det. Hvad vil du anbefale? At jeg øger til 1 dl per måltid eller at jeg venter lidt endnu?

Lige nu giver jeg kun grød og grøntsager, jeg er ikke begyndt at give frugtmos som topping, da du tidligere har skrevet at du anbefaler frugtmos som topping når han kan spise 1 dl grød per måltid. Kan jeg måske allerede komme lidt frugtmos i grøden nu hvor han får 1/2?

På forhånd tak :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin